سیاست

مگر بیش از این است که ما ظاهراً از جهان خواران شکست می خوریم و نابود می شویم؟ مگر بیش از این است که فرزندان عزیز اسلام ناب محمدی در سراسر جهان بر چوبه‌های دار می‌روند؟ بگذار دنیای پست مادیت با ما چنین کند ولی ما به وظیفه اسلامی خود عمل کنیم.

Saturday, October 21, 2006

تا انتخابات (2)

مهلت ثبت نام کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری که به پایان رسید ،بحثهای انتخاباتی بیشتربه سمت انتخابات شوراهای شهر و روستا سوق پیدا کرد . همان گونه که در شماره اول این سری مطالب گفته شد ، هنوز هیچ یک از گروه های سیاسی کشور نتوانسته اند به لیستی واحد برسند .و حتی شواهد نشان می دهد هرچه به موعد انتخابات نزدیک تر می شویم شاهد تقسیم های گروهی جدید خواهیم بود . برخی از این تشکل ها حول فردی خاص شکل می گیرند و بعضی دیگر تفکر گرا هستند . دنبال کردن تحرک ها و رایزنی های گروه های مختلف سیاسی ، از زمان حال ، به ما این امکان را می دهد که هنگام انتخاب با شناختی نسبتا دقیق و و بدون سردرگرم شدن میان لیست های متعدد دست به انتخاب بزنیم . :در زیر نگاهی داریم به برخی اخبار انتخاباتی

اعلام خبر تشکیل ستادهای انتخاباتی حامی «مصباح یزدی» جهت شرکت در انتخابات‌آینده مجلس خبرگان رهبری و حمایت این ستادها از لیستی که نام «اکبر هاشمی رفسنجانی» و «حسن روحانی» در آن قرار نداشته باشد، با واکنش شدید، سخنگوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که مصباح یزدی خود از اعضای ‌آن است، روبرو شد.

«محمد خرسند» گفت: حزب موتلفه کماکان از همان لیست جامعتین حمایت خواهد کرد و قاطبه اصولگرایان هم به همین روال عمل خواهند کرد. وی افزود: به فرض تشکیل ستادهای حامی آقای مصباح یزدی هم این موضوع باعث نمی‌شود که ما در سیاست گذشته خود تجدید نظر کنیم.

نکته‌ای که درباره نحوه اعلام این اسامی وجود دارد این است که اعضای شورای بزرگان اصولگرا، توسط هیچ نهاد رسمی یا به صورت اطلاعیه‌ای که از جانب یکی از تشکل‌های مرجع اصولگرایان صادر شده باشد، معرفی نشده‌اند

اگر اصولگرایان به لیست واحد نرسند شاید از كاندیداتوری انصراف دهم اما تمام تلاشم را می‌كنم كه به لیست واحد برسیم.

همزمان با راهپیمایی روز قدس و برگزاری نماز جمعه تهران، حداقل دو شبنامه‌ علیه دولت‌های سید محمد خاتمی و اکبر هاشمی رفسنجانی در میان نمازگزاران و تظاهرکنندگان توزیع شد! این شبنامه‌ها که با اسامی مجعولی چون «جمعی از جانبازان انقلاب اسلامی»، «جمعی از ایثارگران جوان» و « جمعی از خانواده های شهدا» به چاپ رسیده بودند، با دفاع شدید از عملکرد محمود احمدی‌نژاد شدیدترین اتهامات و دشنام‌ها را نثار مسئولین کنونی و پیشین جمهوری اسلامی ایران کرده‌اند.

در حالی‌که برخی اخبار از ارائه لیست جداگانه جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی برای شرکت در انتخابات آینده شوراها که متشکل از اعضای اکثریت شورای شهر تهران و تعدادی از فرماندهان سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و نیز حمایت این تشکل از انتخاب مجدد «محمدباقر قالیباف» به سمت شهردار تهران حکایت می‌کنند، قائم مقام این جمعیت تمام اخبار فوق را تکذیب کرد.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home